Linnéa

Refränger och fett tröttnar man på.

Anti happy new year

Kategori: Allmänt

Med tanke på hur mycket kaffe jag druckit idag kommer jag skita ner mej imorgon. Helt ärligt, jag avundas verkligen dom som ska jobba kvällen med mej imorgon. Höhö!

Nu ska jag tvätta av mej sminket och lägga mej och lösa korsord som den trogna pensionär jag är. Jag är fruktansvärt trött. Dessutom är boken (Flickan som lekte med elden för er som missat det) i ett oerhört spännande skede, vilket ger mej ännu en anledning att gå och lägga mej klockan 10 trots att jag har sovmorgon imorgon. Jobbar ett grispass från 13.45-21.00 och sen återstår bara nyårsafton innan jag är ledig i typ 5 dagar. Bara så ni vet kommer jag inte vara kontaktbar den kommande helgen. I ren protest ska jag sitta hemma i soffan med mängder av läsk på nyårsafton i min fulaste outfit och i skitigt hår. Sen ska jag gå och lägga mej halv 11 och sova över 12-slaget bara för sakens skull. Det är så fruktansvärt överskattat. Det blir ju 2009 utan fest också. För den delen kommer jag inte palla med nått festande heller. Är som sagt fruktansvärt trött. Undra vem som kört över mej med en ångvält egentligen?

Nog med funderingar och konfunderingar (vad det nu är för skillnad på de två orden?). Nu ska jag sova.

God Natt töntar!

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2008-12-30 | 08:34:51
    Bloggadress: http://lindatjallden.blogg.se/

    SJ kanske? Jag tror att SJ äger en ångvält dels för att köra över sina hårt arbetande arbetare men även för att köra över sina kunder när SJ inte har någon bra lösning.



  • Magnus säger:
    2008-12-31 | 13:14:20
    Bloggadress: http://berglundbloggar.wordpress.com/

    Intressant fråga! (Man måste vara helt hjändöd när man tycker att en sån fråga är intressant men men..) ;)



    Jag anser att fundera innebär att man tänker medan konfundera att man är förvirrad över något. Konfundera kan ju vara ett verb (jag är konfunderad) medan funderar blir svårare att få in i presensform. Närmast blir då: "Jag funderar" men det har inte ritkigt samma innebörd som: "Jag är konfunderad", enligt mig.



    Så skillnaden borde alltså vara att fundera är när man tänker och klurar på något medan konfundera är när man gör någon förvirrad eller när man är det själv. Antagligen är det så att man blir konfunderad när man funderar för mycket... ;)



    Äsch, jag som bara skulle önska gott nytt år från början. Gott nytt år! :)



    PS. Jag kommer också sitta hemma så du är inte ensam DS.

  • Lelle säger:
    2009-01-02 | 13:51:15
    Bloggadress: http://www.secondlife.com

    Man lever en gång till jag lovar, besök



    www.secondlife.com



    Puss o Kram

    Lelle

Kommentera inlägget här: