Linnéa

Refränger och fett tröttnar man på.

Miljoner mil och vägar men jag är inte hemma än.

Kategori: Livet

Jag har haft en redig 5-plus helg! Druckit vin och ätit popcorn i all ensamhet, skrivit några spaltmeter, ätit frukost i ljuset från vårsolen, varit på öl och whiskeymässa i Uppsala, rökt cigarr, avslutat kvällen klassmässigt med vodkashot och öl på Charles Dickens och spenderat hela söndagen i sängen. Ga-a-a-a-a-alet bra har det varit. Tack och bock!
Det är allmänt vetande att man bör avsluta alla öl och whiskeymässor med att röka cigarr som man fått av Slađan Osmanagić (expertkommentator i fotbolls-VM 2006 för er som inte minns).
 
Sedan dess har jag knegat. Kväll i måndags. Bajen vände 0-2 underläge till 4-2 mot Ljungskile i cupen så jag och Robert fick en god anledning att dra några öl på Kellys efter jobbet. Som man bör en måndag efter Bajen-seger!
 
Igår hade jag emotionell baksmälla efter helgens glädjerus och behövde en promenad för att rensa hjärnan. Tänkte mig bara ett lättare strosande till Kungsholmen men mina ben var lätta som fjädrar och den musiken som jag hört en miljon gånger men som fortfarande är den bästa jag vet gjorde att jag bara fortsatte. Till slut var jag vid Slussen. En lagom 7 kilometerspromenad sådär efter jobbet. Väldigt skönt och väldigt välbehövligt när tankarna blir lite för mycket. Att promenera över vacka Västerbron har blivit min nya grej. Promenera över Västerbron och lyssna på Laakso. 
Västerbron you show me such great heights. I'm out of my mind you make me think that I could fly if I tried...
 
Nu ska jag luncha.
 
Puss!
Kommentera inlägget här: