Linnéa

Refränger och fett tröttnar man på.

Lördagslivet

Kategori: Allmänt

Jamen hejsan!
Här går allt i ett. Plugg, jobb, spinning, sova, äta, försöka hinna med mig själv. En tentajävel är upcoming och jag har två jävla uppgifter som jag måste kirra. Varav en på tre sidor tills på måndag. Det löser sig...
Fick i alla fall B på förra kursen! Är man superwoman eller är man?!
 
Igår var en sån där dag jag drömt om i tre veckors tid. Ingen stress, ingen press. Bara göra shit I wanna do! Frissan först på morgonen och blev nån nyans ljusare. Åh, som jag saknat det! Mitt älskade naturliga ljusa hår! Om än med massor av schyssta superröda inslag som tydligen är helt naturliga. Hur som helst så älskar jag det! Feeeeelin' gorgeous!
Är det snygg eller är det snyggt!?!
 
Efter frissan for jag hem, käkade lite sen frulle. Kör sån där periodisk fasta. Funkar bättre än jag trodde. Måste kicka igång den här jävla viktnedgången. Händer ju inte ett jävla skit. Hur som helst, skit i det!
 
Mötte upp min käre Bond-kompanjon Joel senare och så drog vi mot bion. V-I-P all the way! Kommer till biografen och då har dom en freakin' bar där! Japp! Så vi drack en varsin Vesper Martini i äkta Bond-style innan vi slog oss ner i vår tvåsits-soffa med sjukt mycket benutrymme och njöt av två timmar BOND! Som alltid galet bra!
Efter sisådär två och en halv timme var härligheten slut och vi bestämde oss för en drink innan middagen. Eftersom vi var i närheten av Stureplan hamnade vi på East. Jag drack en helt otroligt god och supersyrlig citrondrink och så snackade vi jobb. Vi och alla kostymnissar. Jag reflekterade just över att trots att vi var på Stureplan kände jag mig inte malplacerad som annars. Hmm... Måste sluta döma hunden efter håren. Jag som alltid skall vara så fördomslös. Haha!
 
Middagen intog vi på en koreansk restaurang längre ner på Birger Jarlsgatan tillsammans med två andra kollegor. Vi grillade maten själva vid bordet, pratade, åt och jag drack viiiin. Blev mycket mätta och belåtna och jag blev fullkastrull. Inte mycket som behövs för mig nu för tiden. Avslutade kvällen på ett kafé och sen drog vi alla hem. En sån jävla galet bra dag/kväll! Jag spenderade även hela min dag runt Stureplan och Östermalm. Ovanligt som fan, dock trivdes jag extremt mycket. Måste lova mig själv att inte döma ut stället innan jag gett det en ärlig chans. Är man trelvig själv är folk trevlig mot dig också. Även på Stureplan :)
 
Förresten, en annan grej. Jag har hamnat i en sån jävla jobbig sits. Fan alltså. Kan inte ens skriva vad det handlar om för det är så piiiinsamt och typiskt mig. Varför, varför, varför?!! Åh, känslolivet alltså. Sluta spela mig ett spratt tack! Hur vore det om jag skulle kunna vara realist någon gång och ja, liksom hitta en karl som inte är upptagen och ja...Jag slutar här. Det blir för pinsamt annars. Och nej, han är inte gay så det finns en viss realistisk chans. En på 100 miljoner. Dör av pinsamhet nu.
 
Nej, plugga var ju det jag egentligen skulle göra.... Hej då!
 
 
 
Kommentera inlägget här: