Linnéa

Refränger och fett tröttnar man på.

It was a foolish game I played.

Kategori: Allmänt

Hallå där!

Det är fredag, löningsdag och sista arbetsdagen för veckan. Trevligt.

Kan tala om att jag numer är en rik och skadad flicka. Har ett trevligt saldo på kontot och ett knivskadat pekfinger.
   Skulle som den flinka, hjälpsamma dotter jag är hjälpa mamma på vägen igår och tänkte ju att jag kunde vara snäll att skära fläsket och bespara henne ett arbetsmoment, jag hade ju ändå inget bättre för mej ändå. Rättare sagt såg jag det som ett rent nöje då vi har nyvässade, vassa knivar och slipper karva oss igenom allt vi ska skära. Som sagt, till en början gick det som en dans. Svålen bara flög av när man drog igenom med kniven. Dock blev det lite användbart kött kvar på svålbiten som jag tänkte att jag kunde filéa bort i efterhand. Den tanken skulle jag aldrig satt till handling. Det slutade med att jag högg mej själv skapligt i pekfringret. Frågan är om det inte tog stopp i benet...Hur som helst fick jag en chock och började böla som den mes jag är. Sprang runt oförmögen att göra något ett tag innan jag fick sans på mej själv. Blodet det bara rann från mitt finger och ju mer jag sköljde med vatten desto mer forsade det. Nåväl, efter att ha tagit mej i kragen och ryckt upp mej fick jag på någon sorts plåster/förband på fingret som åtminstone höll blodflödet borta. Jag säger då det, någon sjuksköterska kommer jag ALDRIG bli.

Det roligaste var nästan när mamma kom hem och skulle hjälpa mej lägga om såret ordentligt. Stog inne i badrummet och mamma sköljde såret med desivon då jag kände hur det snurrade i skallen på mej. Jag höll på att svimma. Två gånger. Haha. Det går ju att skratta åt i efterhand. Haha. Vilade på soffan innan middagen och resten av kvällen var jag en zombie. Gick och la mej halv 10.

Är ni inte lite imponerad av alla äventyr jag får vara med om?

Nu ska jag fräscha upp mej och fara ner och jobba ett bajspass på jobbet. 10.30-19.00. Jippi.

Laters!

Kommentera inlägget här: